Powered By Blogger

Followers

Sunday, August 14, 2011

cerita yang tak pernah sudah

assalamualaikum..;)
SALAM RAMADHAN wahai semua umat islam tidak kira dimana anda berada samada yang kecik besar tua mahupun muda, yang faham bahasa melayu ataupun tidak..keh3..sudah hampir separuh bulan ramadhan kita lalui tapi baru hari ini aku teringat nak wish..hahaha..sebab terlalu sibuk bercinta sama ini asaimen dan juga hati..

baru lepas membaca blog2 manusia2 lain dan baru ku sedar bahawa akulah insan yang paling tak reti nak buat blog nampak menarik..tapi..persetankan semua itu...duniawi2..kih3..(padahal maleh nak buat cantik2)..ok,berbalik kepada tajuk entry pada kali ni..cerita apa yang tak pernah sudah kat dunia nih??mari kita renung2kan..

emm,bagi makhluk yang agak pelik macam aku, banyak sangat benda remeh yang aku suka fikirkan berbanding yang memang perlu difikirkan..kadang2 benda2 remeh yang aku fikirkan menjadikan aku dilanda kerisauan yang x sudah2..contohnya,aku nk buke ape arini..?aku nak sahur ape esok? x ke remeh tu??asaimen yang melambak aku x pk kan sangat la pulak sampai sempat naip benda2 macam ni.. Astaghfirullah.. tulah dia duniawi..

banyak sebenarnya hal dunia ni yang tak perlu lah nak difikirkan sangat..tapi tu semua rasanya berbalik kepada pendirian dan pendapat setiap insan kat bumi nih..mungkin pada aku remeh, tidak pada orang lain..contohnya lagi,ad orang ckp kalau frust tu , xpayah kot nak difikirkan sgt..sebab kalau nk asyik sgt mikirnye,fenin la sgale urat kepale..ad satu blog aku bace, dy cakap sume benda ni datang dari Allah, jd berbaliklah pada-NYA..mohon agar dipermudahkan segala urusan..bgus..sebab blog ini telah mampu mengawal otak aku dr terus memikirkan frust yang aku alami..keh3..akan ku cuba untuk redha dengan apa yang dah ditentukan..mungkin bukan sekarang,mungkin itu bukanlah yang terbaik untuk diri kita,mungkin itu hanyalah ujian permulaan sahaja..

emm,jd sama2 lah kita berubah untuk menjadi manusia yang sentiasa memikirkan perkara2 yang berfaedah dan sentiasa berbalik kepada YANG SATU..InsyaALLAH , moga2 dipermudahkan segala urusan kita..amin YA RABB..

salam 1 malaysia,1 upsi,1 ramadhan..;)

-What we are is Allah's gift to us. What we become is our gift to Allah-


No comments:

Post a Comment

Muzik Taik Bintang